Wij maken op school gebruik van het Leerlingvolgsysteem (LVS). Daarmee brengen we de leerprestaties en de ontwikkeling van het gedrag van leerlingen van groep 1 tot en met 8 in kaart. Om de leerontwikkeling te volgen:
- observeren de leerkrachten de kinderen in de klas;
- nemen we methodegebonden toetsen af;
- maken wij gebruik van CITO-toetsen; twee keer per jaar worden deze methode-onafhankelijke toetsen afgenomen op alle vakgebieden.

De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt in kaart gebracht door middel van observaties die nauwkeurig genoteerd worden.

Al deze resultaten worden onderzocht en besproken met de intern begeleider van de school. Wanneer er zorgen over een leerling zijn, dan kan dit leiden tot bijvoorbeeld:
- een observatie;
- het uitgebreider toetsen van een leerling door de intern begeleider;
- het opstellen van een handelingsplan waarin wordt beschreven welke extra hulp een leerling krijgt in de groep; er kan gekozen worden om de leerling met externe hulpverleners te bespreken. Contact met externen gebeurt nooit zonder toestemming van ouders.

Met het LVS maken we ook zichtbaar welke onderdelen in onze groepen en de hele school extra aandacht verdienen.